تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر در نمایندگی کرج سه شنبه، 22 فروردین 1402
توسط : ADMIN نظرات (3)
تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر در نمایندگی کرج

وظیفه کارت گرافیک در کامپیوتر چیست؟

کارت گرافیک (همان پردازنده گرافیکی سیستم های کامپیوتری)، در واقع وظیفه پردازش فایل های تصویری را برعهده دارد. چاین قطعه با دریافت فایل های تصویری اطلاعات آن را برای پخش و ارائه از روی صفحه نمایش آماده می کند. در صورتی که کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی سیستم کار خود را درست انجام ندهد، احتمال پخش نشدن فایل های تصویری و حتی عدم پخش تصویر صفحه نمایش و همچنین ایجاد اختلالات تصویری در آن وجود دارد.
کارت گرافیک از قطعات اصلی لپ تاپ و کامپیوتر شمرده می شود و همچنین هزینه تعمیر یا تعویض آن نیز بسیار زیاد است. برای همین توصیه داریم پیش از اینکه وضعیت کارت گرافیک کامپیوتر شما به جایی برسد که نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد، یک سری نکات ساده را در جهت پیشگیری از خرابی و آسیب دیدگی آن رعایت کنید تا دچار مشکلات جدی تر نشوید.

علائم بارز خرابی کارت گرافیک کامپیوتر

در صورت خرابی کارت گرافیک یک سری علامت ها و نشانه ها رخ می دهند که با تشخیص درست آن‌ها می‌توانید زودتر برای تعمیر آن و جلوگیری از گسترش مشکل اقدام نمایید. متاسفانه بسیاری از کاربران به این موضوع اهمیت نداده و اطلاعاتی که باید در این باره بدانند را نادیده می گیرند. کارشناسان نمایندگی تعمیرات کامپیوتر در کرج یک‌سری از مهمترین و اصلی ترین علامت ها و نشانه های خرابی کارت گرافیک کامپیوتر را برای شما در این قسمت از این مقاله گردآوری کرده اند.
به طور کلی اختلالات تصویری می تواند نشانه ای از خرابی کارت گرافیک باشد. البته تنها کارت گرافیک نیست که باعث ایجاد مشکلات تصویری در کامپیوتر می شود. مثلاً خرابی مانیتور و دیگر اتصالات و اعضای مربوط به سیستم تصویری کامپیوتر می تواند باعث ایجاد اختلالات تصویر شود. در ادامه شما را بیشتر با علائم خرابی کارت گرافیک آشنا می کنیم.

کند شدن سیستم هنگام اجرای برنامه های سنگین

اگر هنگام ورود و اجرای برنامه های سنگین در کامپیوتر خود مشکلاتی همچون هنگ کردن سیستم و کند شدن سرعت آن را مشاهده می‌کنید ممکن است علت، خرابی و ضعیف شدن کارت گرافیک کامپیوتر شما باشد. البته این احتمال در صورتی وجود دارد که پیش از آن کارت گرافیک سیستم شما برنامه مورد نظر را به به صورت عادی اجرا می کرده است؛ اما پس از گذشت مدتی در اجرای آنها دچار مشکل شده. اگر این اختلال را چندین بار به صورت مکرر شاهد بودید باید بدانید که در عملکرد کارت گرافیک کامپیوتر شما اختلالی به وجود آمده است.

به هم ریختگی تصویر صفحه نمایش

ایجاد اختلالات تصویری در صفحه نمایش کامپیوتر می تواند نشانه ای از خرابی کارت گرافیک کامپیوتر باشد. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از مانیتور کامپیوتر شما نیست، می‌توانید مانیتور خود را به یک سیستم دیگر متصل نمایید. اگر همچنان صفحه نمایش مورد نظر شما دچار مشکل است، متوجه می‌شوید که اختلال اصلی مربوط به مانیتور کامپیوتر می باشد. اما اگر تنها هنگامی که به سیستم شما متصل است اختلالاتی در تصویر آن به وجود می آید، قطعاً مشکل از کارت گرافیک و قسمت های داخلی کیس کامپیوتر شما می باشد.

خاموش شدن صفحه نمایش

یکی از علائم بارز خرابی کارت گرافیک کامپیوتر، خاموش شدن و یا عدم نمایش تصویر از صفحه نمایش است. البته این موضوع می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد، مثلاً خرابی مانیتور یا کابل مربوط به آن میتواند از دیگر مشکلاتی باشد که باعث خاموش شدن صفحه نمایش و عدم نمایش تصویر از آن شود. در صورتی که با این مشکل در کامپیوتر خود مواجه شدید، اول از همه پیشنهاد می کنیم یک بار سیستم خود را ری استارت کنید. معمولاً برخی از این اختلالات نرم‌افزاری هستند و با ریستارت شدن سیستم حل می شوند. اگر پس از ری‌استارت شدن سیستم همچنان تصویر صفحه نمایش مانند سابق باقی ماند باید راه‌های دیگر را امتحان کنید.
وصل کردن مانیتور کامپیوتر به یک کیس دیگر یک راه بسیار خوب برای تشخیص حدودی مشکل سیستم شماست. اگر مانیتور کامپیوتر شما پس از وصل شدن به یک کیس دیگر روشن می شود، باید بدانید که مشکل از قطعات داخلی کیس شما است. اما اگر مانیتور در هر حالتی و در اتصال به هر کیسی تصویر از خود نشان می دهد، قطعاً مشکل از صفحه نمایش می باشد که برای تشخیص مشکل اصلی آن باید به مرکز تعمیرات کامپیوتر مانند نمایندگی تعمیرات حرفه ای کامپیوتر در کرج مراجعه کنید.

تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر در کرج

نمایندگی تعمیرات کامپیوتر در کرج، یکی از بهترین و حرفه ای ترین مراکز در حوزه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع مدل های سیستم های کامپیوتری در کرج می‌باشد. این مرکز دارای دستگاه ها و ابزار های تخصصی و حرفه‌ای در جهت تعمیرات سخت افزاری انواع لپ تاپ و کامپیوتر است. شما می توانید برای عیب یابی مشکل کامپیوتر خود و همچنین تعمیر کارت گرافیک و یا تعویض آن به نمایندگی کامپیوتر کرج مراجعه کنید.
همچنین در این مرکز علاوه بر تعمیر و تعویض کارت گرافیک امور حرفه ای دیگر در حوزه تعمیرات سخت افزاری لپ تاپ و کامپیوتر انچام می شود. دیگر خدمات سخت افزاری مانند تعمیرات دیگر قطعات لپ تاپ و کامپیوتر و همچنین خدمات نرم افزاری از جمله نصب ویندوز ، نصب آنتی ویروس و ویروس کشی سیستم، رفع اختلالات مکرر نرم‌افزاری و ... انجام می شود.

بررسی نحوه تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر در نمایندگی کامپیوتر کرج

نظرات
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .